Java en Bali 2009

Monkey Forrest

Verjaardag Tjeerd, Monkey Forrest

Vandaag hebben we Tjeerd's verjaardag gevierd. Het was zijn dag dus mocht hij het naar zijn zin inrichten. Eerst een uitgebreid ontbijtje, toen een plons in het zwembad en daarna een transpirerende wandeling via het centrum richting Monkey Forrest. Een wandeling van drie kwartier langs leuke winkeltjes. We hebben onderweg ook nog over een overdekt marktje gelopen. Er was een enorm aanbod aan souvenirs.

Het is een zeer warme dag, dus stoppen we regelmatig om ergens een drankje te nuttigen. Ze hebben hier veel gezellige terrasjes en heerlijke verse fruitdrankjes. Uiteindelijk komen we aan bij Monkey Forrest en lopen niets vermoedend het park in. We werdengelijk terug geroepen want we moesten wel entree betalen. Meteen maar een trosje bananen erbij gekocht. Dat hadden we beter niet kunnen doen, want de apen hadden het meteen op ons gemunt. We hebben ze direct maar allemaal uitgedeeld. Eén aapje ging gezellig naast Tjeerd z'n banaantje op zitten peuzelen. Een koddig gezicht. We merkten dat de apen veel aandacht van toeristen krijgen, want ze zijn erg tam en brutaal.

De dag ging erg snel voorbij en voor we er erg in hadden was het alweer vijf uur. Bij een modern Loungerestaurant hebben we haute cuisine gegeten om Tjeerd's verjaardag te vieren. Ze hadden voor deze gelegenheid een leuke verjaardagsverrassing in de vorm van een toetje voor Tjeerd gemaakt. In het donker zijn we terug gelopen naar het hotel. Na een verfrissende douche zitten we nog even gezellig na in het buitenrestaurant van ons hotel. Om ons heen tropische geluiden van krekels, kikkers en de Tokeh (zo grappig!). De tropische sfeer wordt wreed verstoord voor een voetbalwedstrijd, Liverpool-Manchester United. Als het spannend wordt hoor je hier 'Adoeh!' i.p.v. 'Jeetjemina!' (ik houd het netjes).