Java en Bali 2009

Sanur

Sanur

Gisterochtend zaten we alle drie lamlendig aan het ontbijt. We hadden een slechte nacht achter de rug. Waarschijnlijk nog van slag vanwege de lange busrit. De warmte was al goed te voelen. Eerst maar eens een heerlijke koele duik in het zwembad genomen. Tot twaalf uur hebben we er in gehangen. We besloten om 's middags een bezoekje te brengen aan Sanur. Vlakbij ons hotel stonden drie taxi's geparkeerd en we hebben er eentje tussenuit gepikt. Leuke chauffeur, 24 jaar, Jero geheten. Wonder boven wonder reed hij keurig en rustig aan. Een hele verademing. Communiceren ging uitstekend, want zijn Engels was goed.

Binnen een half uurtje kwamen we aan in Sanur. We spraken af dat we Jero zouden bellen als we weer terug wilden. Er waren genoeg winkeltjes, maar eerlijk gezegd vonden we alle drie Ubud een stuk gezelliger. We eindigden bij een strandtentje om wat te drinken. Oh wat was het warm! Heel toevallig zag ik Henk en Sonja, mensen uit onze buurt in Den Helder, lopen en we hebben nog even gezellig met ze gekletst. Op hun advies zijn we bij Puri Mango restaurant een sateetje aan het strand gaan eten. Er kwam een lange stoet mensen langs met offers die ze bij het tempeltje aan hetstrand neerlegden. Rond zeven uur hebben we Jero gebeld en een half uurtje later bracht hij ons keurig terug naar ons hotel. Hij komt ons morgenochtend ophalen om naar wat tempels en de sawa's te kijken. Heel vroeg lagen we in ons bed en hebben een gat in de nacht geslapen.