Java en Bali 2009

Bali Bird Park en Bali Zoo

Vanmorgen moesten we extra vroeg uit de veren. Jero zou ons al om negen uur ophalen om naar een dansvoorstelling te gaan kijken. Omdat we er gisteravond vroeg in lagen vanwege de stroomstoring, waren we allemaal goed uitgeslapen.

Na het ontbijt vertrokken we dus richting de dansvoorstelling. De dans hield een verhaal in. Het ging over een vrouw die haar dochter aan de goden moest offeren, maar er erg veel verdriet om had. Ze probeerde het met alle macht tegen te houden. Eerlijk gezegd vond ik het, na de dansvoorstelling in het Ramayanatheater in Yogyakarta gezien te hebben, een tegenvaller. Tjeerd vond het prachtig, want voor hem was dit de eerste dansvoorstelling (hij had die eerste gemist omdat hij ziek was). Het duurde een uurtje en daarna zijn we naar Taman Burung Bali Bird Park gereden.

We schrokken van de entreeprijs van het vogelpark. Voor Indonesische begrippen was het erg duur. Uiteindelijk was het zijn geld dubbel en dwars waard. Wat een prachtig park. Een grote verzameling van tropische vogels en de beplanting was schitterend. Nooit zulke mooie bloemen gezien. We merken echt dat we in het naseizoen zitten, want het is overal heerlijk rustig. Er werd een voorstelling gegeven, waarbij je de vogels op de arm kon krijgen. Heel indrukwekkend om de vogels van dichtbij te mogen zien. Vreemd genoeg was er ook een Komodo Varaan in het park te zien. We hebben veel foto's genomen. We hebben alle drie een fotocamera dus het zijn er nogal wat.

Het volgende bezoek was aan een sieradenatelier. Erg commercieel. Er was weinig vrijheid om even rustig de sieraden te bekijken. Continu werd gevraagd of je het mooi vond en dat ze er een goede prijs voor wilden maken. We hebben een kleinigheidje gekocht en zijn weer weg gegaan.

's Middags zijn we naar Bali Zoo geweest. De dierentuin is eigendom van een Australiër. Op het moment van aankomst werd net een voorstelling gegeven. Enkele dieren, waaronder een krokodil, twee welpjes en een jonge leeuw werden los getoond en men kon ermee op de foto. Het park was erg mooi en de beplanting wordt er goed onderhouden. Echt prachtig. Er waren veel diersoorten te zien, maar sommige in (te) kleine kooien en sommige dieren in hun eentje in een kooi. Op het laatst kwamen we een Orang oetang tegen. Hij staat er om bekend met voedsel en dergelijke (!) naar het publiek te gooien. Hij zat stilletjes in een hoekje, maar werd ineens actief toen wij naar hem stonden te kijken. Hij had inderdaad stiekem iets in zijn handen waar hij ons mee wilde bekogelen. Gelukkig hadden we het op tijd door en deden we een stapje naar achteren. Het is weer een warme dag en het zweet druipt van ons af.

We besloten om het er voor vandaag bij te laten. We zouden eigenlijk nog een tempel en een waterval gaan bekijken, maar het is zo warm. Misschien een andere keer. De mannen gaan lekker een duik nemen in het zwembad (achteraf nauwelijks verkoelend) en ik maak mijn verslag voor vandaag af. Vanavond gaan we een restaurantje opzoeken in Ubud. Gezellig!

nance

Hallo alledrie,
Wat gaat de tijd snel en wat hebben jullie veel mooie indrukken opgedaan en vastgelegd met prachtige foto's. We genieten volop van jullie weblog. Nog een paar dagen daar op Bali. We zijn al begonnen met sparen!!!
Geniet met en van elkaar liefs Douw en Nance